رئیس انجمن کارآفرینی کسب و کارهای نوین ایران گفت: مخالفت با هوش مصنوعی یا تکنولوژی و فناوریهای به اصطلاح برانداز چاره کار نیست، همراه شدن و جهت دادن به این تکنولوژیها بهترین سیاست برای کشور است.

مهدی غضنفری در گفتوگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه اظهار کرد: با وجود پیشرفت تکنولوژی و فعالیت گسترده استاد و دانشجو در فضای مجازی و اطلاعاتی که ملت ایران دارند، کمتر فردی از اهمیت هوش مصنوعی و علوم داده بدون اطلاع است.
وی افزود: چه بخواهیم چه نخواهیم هوش مصنوعی به عنوان اجبار با اشکال مختلف در حال نفوذ به زندگی همه افراد است و میتواند شیوه و سبک زندگی را تغییر دهد.
رئیس انجمن کارآفرینی کسب و کارهای نوین ایران با بیان اینکه پایه های نخستین تغییرات تکنولوژی در 3 رکن مهم قابل بررسی هستند، تاکید کرد: دانشگاهها با تحقیقات علمی و مقالات منتشر شده باعث توسعه حوزه نظری دانشجویان میشوند. بنگاههای اقتصادی با سرمایه گذاری روی دیدگاههای نظری و مدلهای ریاضی پژوهشها را به محصولات قابل فروش تبدیل میکنند. حکومتها هم با سیاستگذاری و تنظیم گری سعی در تقویت و بهبود روابط بازیگران این عرصه ها دارند.
استاد تمام دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران ادامه داد: اگر هر کدام از این نهادها نتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند، هوش مصنوعی آنطور که باید و شاید رشد نمیکند.
غضنفری گفت: بخشهای خصوصی و دولتی بسیاری از کشورهای همسایه، کشورهای شرق آسیا و غرب سرمایه گذاری بسیار خوبی در عرصه هوش مصنوعی انجام داده اند و از توان علمی دانشگاهیان استفاده کرده اند. این حرکت در ایران هم انجام شده است، اما شدت و سرعت آن به اندازه نیاز کشور و حرکت رقبا نیست.
وزیر پیشین صمت اضافه کرد: در حال حاضر گزارش فرار اندیشه و سرمایه به گوشها میرسد و دو رکن صنعت و دانشگاه از 3 رکنی که عرض کردم ممکن است به تدریج تقلیل یابند و سرعت کافی برای ارتقا در این زمینه وجود نداشته باشد.
وی افزود: مخالفت با هوش مصنوعی یا تکنولوژی و فناوریهای به اصطلاح برانداز چاره کار نیست، همراه شدن و جهت دادن به این تکنولوژیها بهترین سیاست برای کشور است.

#انجمن #کارآفرینی #کسب_وکار #انجمن_کارآفرینی_کسب_وکارهای_نوین_ایران #هوش_مصنوعی #دانشگاه #صنعت
@iranesa